A program részletein még dolgozunk, napról napra frissítjük újabb izgalmas témákkal és színes előadókkal!
A programváltoztatás jogát is fenntartjuk.
Hogyan tovább magyar sport a válságok korában? A hazai sportélet ökoszisztémáját is alapvetően átformálta a kihívásokkal teli világgazdasági helyzet, melyre a helyes válaszokat csak együttesen, egységesen adhatják meg a szereplők. Ünnepélyes megnyitó és aktuális helyzetkép a sportért felelős államtitkár részéről.
Hogyan küzdhetnek meg a magyar sportlétesítmények fenntartói a jelen legnagyobb ellenfelével, az energiaárakkal? A sport infrastruktúra hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, de mennyire lesznek fenntarthatók és piaci alapon is üzemeltethetők ezek a létesítmények? Már működő, jó példák és konkrét, gyakorlati megoldások a bevételek növelésére és a válság hatásainak enyhítésére.
Hogyan újult meg teljesen a magyar szabadidősport (kerékpár, túrázás, kajak-kenu, futás, stb.) infrastruktúrája az elmúlt években? Miként alakul a többszázezer magyar szabadidő sportoló sorsa a következő hónapokban, milyen lehetőségek maradnak meg és miről kell valószínűleg/ideiglenesen lemondani?
Minden sportlétesítményt eddig nem látott mértékben érint az energiaárak elszabadulása. A létesítmények üzemeltetési költségszerkezete teljesen átalakul és az erős infláció a keresletet is módosítja. Van néhány megoldás, ami esetleg hozzásegítheti az üzemeltetőket a túléléshez. A PwC legfrissebb elemzése a magyarországi létesítmények helyzetét és lehetőségeit járja körbe.
Uszoda, wellness, tornaterem, konditerem, 9 szinten. Milyen üzleti modellel működtethető egy szabadidős sportlétesítmény a belváros szívében? Mit mutatnak a számok, mennyit számít a megújuló energia megléte a nyereséges üzemeltetésben? A V.30 Belvárosi Sportközpont története.
Fókuszban a sportlétesítmények fenntarthatósága és az alkalmazkodás.
Mi a SOSZ szerepe a magyar sportban? Hogyan lehet megszervezni többezer sportegyesület egységes érdekképviseletét? A területi távolságok és fejlettségi különbségek ellenére hogyan kapcsolható össze sportegyesületi szinten Magyarország?
Mitől működik jól egy akadémia? Miért kulcsfontosságú nemcsak sportszakmailag, hanem üzletileg is a tehetségek és az edzőik folyamatos fejlesztése és az innovációk beépítése? Mitől lesz sikeres egy akadémiai szakmai program? Hogyan működik mindez a Nemzeti Kézilabda Akadémia esetében?
Háborús helyzetben még érzékenyebbé vált az államok nélküli autonóm területeket, nemzeti és nemzetközi kisebbségeket/nemzetiségeket tömörítő futball versenyszervezet, a CONIFA tevékenysége. Miért különösen fontos a nemzetiségek összetartozása és a kulturális identitás megőrzésének kérdése a jelenlegi helyzetben?
Hogyan vált a Ferencváros nemcsak sportszakmailag, hanem üzletileg is a magyar labdarúgás legjobbjává? Az elmúlt 11 év útja: a legnagyobb kihívások, stratégiai döntések, mélypontok és csúcsok, kulisszatitkok egyenesen a vezérigazgatótól.
A vívás az egyik legsikeresebb és legnagyobb tradíciókkal rendelkező olimpiai sportágunk - a babérokon azonban sosem lehetett sokáig üldögélni. Az innovációról és a folyamatos megújulás igényéről, nyomásáról és a tömegbázis növeléséről a magyar szövetség elnöke beszél majd.
Sérülések, betegségek, nem várt életesemények – avagy a sportoló és a klubvezető is ember, akiknél egy egész szezon vagy akár a teljes karrier rámehet arra, hogy hogyan kezelik ezeket a kockázatokat az üzleti és sportteljesítményük szempontjából. Milyen szinten áll a magyar sportoló a pénzügyi tudatosságot illetően? Hogyan kalkulálja bele egy klubvezető az üzleti évébe a sérülések miatti bevételkiesést?
A csúcsteljesítményt nem elég egyszer hozni, fenn is kell tartani. Hogyan törhető át a mentális és fizikai korlát, gát még az élsportolók esetében is? Innovatív módszertan, kiemelkedő szakembergárda és eszközpark azoknak, akiknek rendkívüli nyomás alatt kell teljesíteniük versenyről-versenyre.
A sérülésnél csak egy dolog rosszabb – ha a visszatérést követően közvetlenül újra partvonalon kívülre kerül a sportoló… Az előadás a sérült sportolók visszatérésének protokollját mutatja be, milyen feladatokat, kritériumokat kell elérnie, teljesítenie egy sportolónak annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb biztonsággal lehessen visszaengedni versenyezni.
A humán erőforrás két legfontosabb kockázatának kezelése a sportban: a sérülések elkerülése és a mentális teljesítmény, pszichológiai felkészültség figyelése, növelése.
Legjobb sportolóink jövője, többszázezer ember aktív sportolása/egészsége, és a kisgyermekek sporthoz való viszonyának kialakulása - ebben a szekcióban égetően fontos társadalmi kérdéseket vitatnak meg az illetékes szakemberek a válság hozta új helyzet közvetlen és közvetett hatásairól.
Hogyan alakítja át a Nemzeti Sportügynökség Zrt. a sportstratégiáját a következő évekre az új körülményekhez való alkalmazkodásban? Mi a sportoló szerepe a sportvezetésben, milyen szempontokkal járulhat hozzá egy gazdasági/üzleti stratégia kialakításához egy, a profi versenysportban évtizedeket eltöltő sportoló?
Hogyan teremtsük meg a megfelelő környezetet a sportolás megszerettetésére a kisgyermekekkel? Pár év alatt több mint 500 sportpálya, csak az óvodákban - Mi az Ovi-Sport sikerének titka?
Merre tart a többszázezres tömegbázissal rendelkező minifoci jelene és jövője? Milyen változtatások, milyen innovatív fejlesztések mentén épül tovább az országos versenyszervezési hálózat a turbulens gazdasági környezetben?
A magyarországi és a világ sportját összességében milliárdos tömegbázisát valójában egészen apró mikroközösségek alkotják. A sport identitásformáló és közösségteremtő hatása bizonyított - ez foroghat veszélyben ha nem megfelelő módon vezetik tovább az úton az ökoszisztéma szereplői.
Milyen lehetőségei vannak egy egyetemnek a sportélet továbbfejlesztésére? Hogyan válhat egy egyetem a sportélet meghatározó innovációs szereplőjévé?
Létesítményfejlesztés, a versenyképesség megtartása és a bevételek maximalizálása a Bundesliga stadionjaiban.
Premier Budapesten! Egy asztalnál a Topolya, a DAC, a Sepsi és a Csíkszereda képviselői! Hogyan látják a határon túli magyar sport zászlóshajói a jelen és a közeljövő kihívásait? Milyen hasonlóságok és különbségek vannak Közép-Kelet-Európai régió klubjai és a magyar klubok között? Hogyan hat a határon túli magyar közösségre a labdarúgás és az élsport fejlesztése?
Mióta beszélhetünk zöld sporteseményekről? Milyen szempontok érvényesülnek egy sportesemény fenntarthatóbbá tételében? Nemzetközi és hazai követendő példák az olimpiáktól a kis, helyi sporteseményekig.
Miként válhat a technológiai fejlesztés egy sportág egészének motorjává? A világ egyik vezető teljesítmény-analitikai termékfejlesztő cége a gyártói, szponzori és tech partneri oldalról mutatja be a sport helyzetét.
A Sportmarketing Awardsot azzal a szándékkal hívtuk életre, hogy egy itthon egyedülálló objektív szempontrendszer alapján elismerjük az ország legnagyobb marketing értékkel bíró sportolóit és csapatait.
Megismerhetjük a hátterét két idén hazánkban nagy sikerrel megvalósult sporteseménynek és két a közeljövőben Magyarországon megrendezésre kerülő világversenynek.
Többről szólt ez a verseny a szervezők és hazánk számára annál, minthogy top csapatok versenyeztek a magyarországi három szakaszon. Gazdaságilag, turisztikailag, a sportág fejlesztése és a sportágra gyakorolt hatását illetően is maradandó eredményeket hozott.
Minden idők legjobb világbajnokságaként jellemezte 2022-es, hazai vizes vb-t Husszein el-Musszalam, a vizes sportokat tömörítő nemzetközi szövetség (FINA) kuvaiti elnöke. Pedig csak négy hónap állt a szervezők rendelkezésére. Vajon ez, vagy Milák Kristóf világcsúccsal szerzett aranyérme volt a nagyobb teljesítmény?
“Az a cél, hogy a miénk legyen a valaha volt legjobb vb” - nyilatkozta meghívott vendégünk a Nemzeti Sportnak. Az idei vizes vb után tehát jövőre is lesz mire büszkének lennünk a sportolóink teljesítménye mellett, hiszen augusztus második felében Budapestet figyeli majd a sportvilág. Milyen elvégzendő feladatok várnak addig a szervezőkre? Miben lesz ez más, mint a korábbi vb-k? Milyen hatással lesz, sőt már van most is Magyarországra, hogy hazánk történetének legnagyobb sporteseménye előtt állunk?
Magyarország első ízben rendez majd sakkolimpiát szűk két év múlva. Már a pályázaton is másfél éven át dolgozott a Magyar Sakkszövetség, majd a rendezési jog 2020 decemberében történt elnyerése óta folynak az előkészületek. Milyen innovatív megoldásokkal készülnek a szervezők? Mit jelent az, hogy ez lesz az első 5G sakkolimpia? Mitől lesz zöld az esemény? Mit tesz a szövetség a nagyobb női részvétel érdekében?
Hogyan egyeztethető össze a sport, a tanulás és a munka? Hogyan tudják ezt a leginkább támogatni hazánk felsőoktatási intézményei. Melyek a „legsportosabb” egyetemek, és mi tette őket azzá? Hova pozícionálják magukat nemzetközi szinten? Milyen szerepet töltenek be a magyar sport fejlődésében?
Hogyan és milyen utat bejárva kívánnak Közép-Európa legfejlettebb sporttudományi egyetemévé válni 2030-ra? Kik a legnagyobb vetélytársak? Mely tulajdonságok emelhetik ki őket a mezőnyből? A kitűzött cél eléréshez mit kell tennie az egyetem vezetésének, az oktatóknak és a hallgatóknak?
Egy egyetem, ahol a sport ökoszisztémaként van jelen: sportegyesület, létesítmények, versenyszervezés és természetesen felsőoktatási képzés. Miért és hogyan vált a sport stratégiai ágazattá az intézményben? Mik a céljaik rövid-, közép- és hosszútávon? Mely eddigi eredményeikre a legbüszkébbek?
Miért van szükség jól képzett gazdasági szakemberekre a sportban? Hogyan találhat magának valaki állást a sport világában közgazdász diplomával? Hogyan lehet a sportban karriert építeni a pályán kívül? Miben segíthet egy egyetem egy sportoló számára, hogy pályafutása után a sportban dolgozhasson és sikereket érjen el?
Egy egyetem, amelynek fókuszában a technológia és a mobilitás áll, elsősorban az autóipar fejlődését szem előtt tartva. Hogyan kapcsolódhat be mindebbe a sport? Milyen innovatív megoldásokat használ az egyetem az oktatásban, amelynek a sport is hasznát veheti? Milyen fontossággal bír az intézményben a sport?
Milyen hosszútávú fejlesztéseken dolgoznak az egyetem a fenntarthatóság jegyében, legyen szó akár a létesítményekről, akár az oktatásról vagy éppen a sportról? Miért fontos mozgatórugója a sport az egyetemeknek? Mit tesznek az egyes intézmények a verseny- és szabadidősport fejlődése, térnyerése és sikerei érdekében? Melyek a legnagyobb kihívások, amelyekkel szembenéznek és hogyan próbálják leküzdeni azokat? Mennyire gyakori vagy éppen ritka manapság a ,,jó tanuló, jó sportoló”? Hogyan támogatják a hallgatók sportpályafutását?
Milyen az ideális sportszponzorációs együttműködés? Mitől lesz sikeres egy szponzoráció? Mit kell tennie egy sportolónak vagy sportegyesületnek, hogy maga mögé állítson nagy vállalatokat? Van-e esélye szponzorációra a kisebb márkáknak, és ha igen, mivel? Miben változott, illetve fog-e még változni a szponzori piac szereplőinek gondolkodásmódja ezekben a válságokkal sujtott években?
Miért támogat egy Balatonon versenyző vitorlás csapatot egy világmárka? Miért értékes felület egy katamarán teste és vitorlája? A balatoni vitorlássport és versenyzés hogyan fejlődhet tovább és ennek miért érdemes a zászlós hajójává válniuk?
Hogyan tud a magyar sport egyik legnagyobb támogatója még többet és máshogy is adni? Melyek a legfontosabb pontjai a szponzorációs politikájuknak? Milyen CSR kampánnyal készülnek a közeljövőre? Hogyan lesz ez hatással a sportra? Mik a terveik az előttünk álló évekre?
A magyar futballról: miben léptünk előre, miben kell még fejlődnünk?
Hogyan kíván globális márkává válni a spanyol labdarúgó liga? Hogyan érintenek egy ekkora brandet a válságok, és ezt hogyan kezelik? Hogyan működik ilyenkor együtt a liga a klubokkal? Mit érdemes mindebből megfogadniuk a magyar sportvilág szereplőinek?
A Z generáció figyelmének felkeltése, fenntartása és végül elköteleződésének megnyerése minden márka számára kulcskérdés és egyben komoly kihívás, amely erősen meghatározza már a közeljövőbeli eredményeket. A sportban ez hatványozottan igaz, hiszen a mai fiatalok számára a világ szinte végtelen lehetőséget kínál a szabadidejük eltöltésére. Hogyan lehet befutó ebben a versenyben egy sportmárka vagy egyszerűen csak maga a sport?
Az Access4you az épített környezetet akadálymentességéről ad megbízható információt weboldalán és applikációján keresztül. 8+1 speciális igénnyel élő csoport számára tanúsítja az épületek hozzáférhető használatát. Csak Magyarországon közel másfél millió embert érint az akadálymentességről szóló információ hiánya, akik szurkolóként, sportolóként egyaránt látogatói lehetnek a sportlétesítményeknek.
Mi volt a kiinduló ötlet és mi most a vízió? Hogyan járulnak hozzá a közösségfejlesztéshez és az aktív életmód, a testmozgás népszerűsítéséhez? Hány ember életére vannak hatással? Mennyire nyitottak a magyar emberek a környezettudatosságot és fenntarthatóságot támogató megoldásokra? Milyen marketingkampányokkal támogatják a célkitűzéseiket?
Az Ötpróba hatásai a hazai szabadidősportra és az az aktív sportturizmusra.
Egy magyar startupból váltak egy világszerte ismert márkává, amelynek termékét már a legnagyobb sztárok és klubok használják, ráadásul reális esélyük van arra, hogy egy napon olimpiai sportággá váljanak. Elérték azt a szintet, amikor már vissza is kívánnak adni a világnak. Milyen formában és aktivitásokkal kívánják tenni mindezt? Milyen hatással van nemcsak a sportáguk népszerűségére, de a fiatalok sportszeretetére az, hogy rendszeresen hazánkba látogat nagykövetük, Ronaldinho?
Mikor és minek függvényében válhat Magyarország startup-nagyhatalommá? Milyen szempontok alapján döntenek a kockázatitőke befektetők? Mit várnak egy befektetéstől? Melyek jelenleg a legígéretesebb magyar sportinnovációk, amelyek világsikerre tehetnek szert? Hogyan lehet segíteni az ő fejlődésüket, növekedésüket?
Az idei év nagy magyarországi sporteseményeinek bemutatása egy az azokon dolgozó ügynökség szemüvegén át. Mi zajlik a színfalak mögött? Milyen kihívásokkal néznek szembe a marketingkommunikációs és rendezvényszervező szakemberek, majd hogyan oldják meg őket? Mikor és mitől értékelik ők sikeresnek az eseményt?
A Magyar Snooker Gála sikertörténetét ismerhetjük meg a közösségi finanszírozásból támogatott kezdetektől egészen addig a pontig, amikor a szervezők már a sportág legnagyobb csillagainak bevonásával növelik a sportág követőinek számát hazánkban. Hogyan áll a snooker népszerűsége ma Magyarországon? Hogyan tudják a világsztárok még népszerűbbé tenni?
2023 3X3 University European Championship, 2023 Frisbee World University Games, 2024 European University Games
A debreceni sport ökoszisztéma megmutathatja magát a világnak, ugyanis a következő két évben három nagy egyetemi sporteseményt is megszerveznek, amelyből egy ráadásul multisport világverseny. Hogyan jutottak el idáig, hogy készen álljanak ilyen nagy volumenű rendezvények megrendezésére? Mik a legfontosabb irányelvek egy multisport esemény megszervezése során? Milyen hatást várnak ezektől az rendezvényektől az egyetemre és annak környezetére nézve?
Sport-e az e-sport? Nevében mindenképpen, de mi van mögötte. Egyáltalán mitől sport a sport? A szurkolóktól, vagy attól, hogy fizikai teljesítmény áll az eredmények mögött? Mit jelent a drukkereknek egy e-sport esemény és mennyit erőnléti edzés van egy CS:GO, vagy egy FIFA 2022 esemény mögött? Ezekre is keressük a választ.
Miért nincsenek magyar csapatok a tőzsdén? Miért nem kapnak a klubok hitelt? Milyen pályázati lehetőségek érhetők el a verseny- és szabadidősport számára? Mi várható a TAO-tól a jövőben? Milyen szempontok alapján döntenek a legnagyobb cégek egy-egy szponzorációs együttműködésről? Milyen források bevonásával tarthatják fent a sportpiac szereplői a versenyképességüket?
Sikeres nők osztják meg tapasztalataikat és véleményüket a nők helyzetéről a sportban. Milyen kihívásokkal néz szembe egy női sportoló édesanyává válását követően, valamint pályafutása befejeztével a sportvezetők világában? Van-e megfelelő pillanat ezekre a karriert és magánéletet egyaránt nagyban befolyásoló döntésekre? Mennyire támogató a jelenlegi sportközeg? Miben javult és miben kell még javulnia ezen a téren a sport világának? Kik tudják a legtöbbet tenni az előrelépés érdekében?
Miben változtatja meg leginkább a sportolót az anyaság? Mi a legnehezebb a szülés utáni visszatérésben? Kik tudnak ebben a legtöbbet segíteni? Lehet még újra ugyanazon a szinten versenyezni? Van megfelelő pillanat az anyává válásra egy sportolónak a karrierje során?
Hogyan alakul a nők száma a sportvezetők körében? Éri-e őket bármilyen hátrányos megkülönböztetés? Ugyanazokkal az esélyekkel indulnak egy pozícióért, mint a férfiak? Mi a legnagyobb kihívás a számukra? Miben tudnak jobbak lenni, mint a férfiak? Egy nő vezetővé válását miben segítheti a sportmúltja?
Kellő figyelmet fordítanak manapság a magyar sportban az adatelemzésre? Mely sportágak járnak az élen a futball mellett? Hogyan múlhat pályafutások alakulása, trófeák sorsa az elemzések megfelelő felhasználásán? Melyek azok az adatok, amelyek a leginkább minősítenek egy adott poszton játszó futballistát?
Milyen egy jó jegyértékesítési rendszer? Milyen adatokat lehet kinyerni általa amik később hasznosíthatók? Milyen szempontokat figyelembe véve lehet kialakítani a megfelelő árazást? Hogyan lehet online jegyvásárlásra ösztönözni az embereket?
Mi az, amit már mindenkinek érdemes és illik tudnia az NFT-kről? Milyen feltételek megléte esetén érdemes megfontolni a bevezetésüket? Magyarországon ennek mikor lehet aktualitása?
Miben változott a sportmarketing a digitalizációnak köszönhetően? Mit keresnek a brandek? Hogy próbálnak költséghatékonyabb vagy a célközönséget magával ragadóbb kampányokat futni? Milyen cégek jelentek meg a sport piacon a digitalizációnak köszönhetően?